Click on goal, target or instrument to expand details.
Use switch to change which column to be first.
Show first:
Targets instruments
Menneskerettighedsinstrument Artikel / beskrivelse Mål Indikator
UDHR
Verdenserklæringen om menneskerettighederne
26.1
Enhver har ret til undervisning. Undervisningen skal være gratis, i det mindste på de elementære og grundlæggende trin. Elementær undervisning skal være obligatorisk. Teknisk og faglig uddannelse skal gøres almindelig tilgængelig for alle, og på grundlag af evner skal der være lige adgang for alle til højere undervisning.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
ICESCR
Den internationale konvention om økonomiske, sociale og kulturelle rettigheder
13.1
De i denne konvention deltagende stater anerkender enhvers ret til uddannelse. De er enige om, at uddannelsen skal tage sigte på menneskets fulde personlige udvikling og erkendelse af dets værdighed samt på at styrke respekten for menneskerettigheder og grundlæggende frihedsrettigheder. De er endvidere enige om, at uddannelsen skal gøre det muligt for alle at gøre en nyttig indsats i et frit samfund, at medvirke til forståelse, fordragelighed og venskab mellem alle nationer og alle racegrupper, etnologiske grupper eller religiøse grupper og at fremme De forenede Nationers arbejde for fredens opretholdelse.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
13.2.d
grundlæggende uddannelse opmuntres og intensiveres mest muligt for dem, der ikke har modtaget eller fuldendt grundskoleundervisningen;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
14
Enhver i denne konvention deltagende stat, som ikke ved sin tiltrædelse har været i stand til at sikre tvungen og gratis grundskoleundervisning i moderlandet eller i et andet område under dens jurisdiktion, forpligter sig til inden for to år at udarbejde og vedtage en detaljeret arbejdsplan for gradvis gennemførelse - inden for en i planen fastsat rimelig årrække - af princippet om tvungen og gratis undervisning for alle.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
CEDAW
Konvention om afskaffelse af alle former for diskrimination imod kvinder
10.e
samme muligheder for adgang til efteruddannelse, herunder voksenundervisning, og programmer til at opøve praktiske færdigheder i at læse og skrive og især til undervisning, der har til formål tidligst muligt at formindske en eventuelt bestående uddannelses- kløft mellem mænd og kvinder;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
10.f
formindskelse af kvindelige studerendes frafaldshyppighed under uddannelsen og tilbud om undervisning til piger og kvinder, der har forladt skolen før tiden;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
CRPD
FN’s konvention om rettigheder for personer med handicap
24.1.a
at opnå menneskets fulde personlige udvikling og erkendelse af dets værdighed og selvværd samt at styrke respekten for menneskerettigheder, grundlæggende frihedsrettigheder og den menneskelige mangfoldighed,
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.1.b
at personer med handicap udvikler deres personlighed, evner og kreativitet såvel som deres psykiske og fysiske formåen fuldt ud,
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.1.c
at gøre det muligt for personer med handicap effektivt at deltage i et frit samfund.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.2.c
at der foretages en rimelig tilpasning ud fra den enkelte persons behov,
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.2.d
at personer med handicap får den nødvendige støtte i det almindelige uddannelsessystem til at lette deres effektive uddannelse,
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.2.e
at der ydes effektive individuelle støtteforanstaltninger i omgivelser, der giver størst mulig akademisk og social udvikling i overensstemmelse med målet om fuld inkludering.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.2.a
at personer med handicap ikke udelukkes fra det almindelige uddannelsessystem på grund af handicap, og at børn med handicap ikke udelukkes fra gratis og obligatorisk grundskoleundervisning eller fra undervisning på mellemtrin på grund af handicap,
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.2.b
at personer med handicap har adgang til en inkluderende og gratis grundskoleundervisning og undervisning på mellemtrin af høj kvalitet på lige fod med andre i det samfund, hvor de bor,
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
24.3
Deltagerstaterne skal gøre det muligt for personer med handicap at lære livs- og socialt udviklende færdigheder for at lette deres fulde deltagelse i uddannelse og som medlemmer af samfundet på lige fod med andre. Med henblik herpå skal deltagerstaterne træffe passende foranstaltninger, herunder:
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
ECHR Protocol
Protocol to the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms
2
Ingen må nægtes retten til uddannelse. Ved udøvelsen af de funktioner, som staten påtager sig i henseende til uddannelse og undervisning, skal den respektere forældrenes ret til at sikre sig, at sådan uddannelse og undervisning sker i overensstemmelse med deres egen religiøse og filosofiske overbevisning.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
European Framework Convention on Minorities
Council of Europe Framework Convention for the Protection of National Minorities
12.1
Parterne skal, hvis det er hensigtsmæssigt, tage forholdsregler inden for området vedrørende uddannelse og forskning med henblik på at fremme kendskabet til deres nationale mindretals og flertallets kultur, historie, sprog og religion.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
12.2
I denne forbindelse skal parterne bl.a. give passende muligheder for læreruddannelse og adgang til lærebøger og lette kontakter mellem studenter og lærere fra forskellige samfund.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
12.3
Parterne forpligter sig til at fremme lige muligheder for adgangen til uddannelse på alle niveauer for personer, der tilhører nationale mindretal.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
13.1
Inden for rammerne af deres uddannelsessystemer skal parterne anerkende, at personer, der tilhører et nationalt mindretal, har ret til at oprette og drive deres egne private undervisnings- og uddannelsesinstitutioner.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
13.2
Udøvelsen af denne ret skal ikke medføre nogen økonomiske forpligtelser for parterne.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
14.1
Parterne forpligter sig til at anerkende, at enhver person, der tilhører et nationalt mindretal, har ret til at lære sit mindretalssprog.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
14.2
I områder, der traditionelt eller i større antal bebos af personer, der tilhører nationale mindretal, skal parterne, hvis der er et tilstrækkeligt behov herfor, så vidt det er muligt og inden for rammerne af deres uddannelsessystemer søge at sikre, at personer, der tilhører disse mindretal, har passende muligheder for at få undervisning i mindretalssproget eller for at blive undervist på dette sprog.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
14.3
Stk. 2 i denne artikel skal gennemføres uden at være til skade for indlæringen af det officielle sprog eller for undervisningen på dette sprog.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
ADRDM
American Declaration on the Rights and Duties of Man
XII
Every person has the right to an education, which should be based on the principles of liberty, morality and human solidarity. Likewise every person has the right to an education that will prepare him to attain a decent life, to raise his standard of living, and to be a useful member of society. The right to an education includes the right to equality of opportunity in every case, in accordance with natural talents, merit and the desire to utilize the resources that the state or the community is in a position to provide. Every person has the right to receive, free, at least a primary education.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
ACHR
American Convention on Human Rights
26
The States Parties undertake to adopt measures, both internally and through international cooperation, especially those of an economic and technical nature, with a view to achieving progressively, by legislation or other appropriate means, the full realization of the rights implicit in the economic, social, educational, scientific, and cultural standards set forth in the Charter of the Organization of American States as amended by the Protocol of Buenos Aires.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
Protocol of San Salvador
Additional Protocol to the American Convention on Human Rights in the Area of Economic, Social and Cultural rights (Protocol of San Salvador)
13.1
Everyone has the right to education.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
13.3
The States Parties to this Protocol recognize that in order to achieve the full exercise of the right to education:
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
13.3.d
Basic education should be encouraged or intensified as far as possible for those persons who have not received or completed the whole cycle of primary instruction;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
13.3.e
Programs of special education should be established for the handicapped, so as to provide special instruction and training to persons with physical disabilities or mental deficiencies.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
Inter-American Convention on discrimination against persons with disabilities
Inter-American Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination against Persons with Disabilities
III
To achieve the objectives of this Convention, the states parties undertake:
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.1.b
Measures to ensure that new buildings, vehicles, and facilities constructed or manufactured within their respective territories facilitate transportation, communications, and access by persons with disabilities;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.1.c
Measures to eliminate, to the extent possible, architectural, transportation, and communication obstacles to facilitate access and use by persons with disabilities;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.1.d
Measures to ensure that persons responsible for applying this Convention and domestic law in this area are trained to do so.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.1
To adopt the legislative, social, educational, labor-related, or any other measures needed to eliminate discrimination against persons with disabilities and to promote their full integration into society, including, but not limited to:
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.1.a
Measures to eliminate discrimination gradually and to promote integration by government authorities and/or private entities in providing or making available goods, services, facilities, programs, and activities such as employment, transportation, communications, housing, recreation, education, sports, law enforcement and administration of justice, and political and administrative activities;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.2
To work on a priority basis in the following areas:
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
III.2.b
Early detection and intervention, treatment, rehabilitation, education, job training, and the provision of comprehensive services to ensure the optimal level of independence and quality of life for persons with disabilities;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
ACHPR
African Charter on Human and Peoples' Rights
17.1
Every individual shall have the right to education.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
18.3
The State shall ensure the elimination of every discrimination against women and also censure the protection of the rights of the woman and the child as stipulated in international declarations and conventions.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
ACRWC
African Charter on the Rights and Welfare of the Child
3
Every child shall be entitled to the enjoyment of the rights and freedoms recognized and guaranteed in this Charter irrespective of the child’s or his/her parents’ or legal guardians’ race, ethnic group, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national and social origin, fortune, birth or other status.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
11.1
Every child shall have the right to education.
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
Maputo Protocol
Protocol to the African Charter on Human and Peoples’ Rights on the Rights of Women in Africa
12.2
States Parties shall take specific positive action to:
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn
12.2.a
promote literacy among women;
4.6 (4. Kvalitetsuddannelse)

Inden 2030 skal alle unge og en væsentlig del af voksne, både mænd og kvinder, have opnået færdigheder i at læse og regne.

4.6.1 Procentandel af befolkningen i en given aldersgruppe, som opnår mindst et fast færdighedsniveau for funktionel (a) læseevne og (b) regneevne, opdelt på køn